tiistai 2. joulukuuta 2014

Toyota Corolla - kytkimen vaihto

Saimme tehväksi kytkimen vaihdon vuoden 1998 Toyota Corollaan.
Otimme irti kaiken mahdollisen, joka oli kiinni vaihteistossa. Akku, startti, liittimet, johdot jne. 

Renkaat, lokasuojat ja vetarit irti.



Vaihteensiirtäjien irroittaminen



Kytkimen työsylinteri irti.







Vaihteensiirtäjien irroitus.


Tämän jälkeen vaihteiston alle vaihteistotunkki ja sitten irroittamaan moottorinkannattimia ja vaihteiston kiinnityspultteja.



Vaihteistotunkki



Moottorin kannatin.



Vielä lopullinen tarkastus, että kaikki ylimääränen on irti ja kampesimme vaihteiston irti.




Vaihteisto irti.



Tämän jälkeen vaihdoimme kytkimen, paineasetelman ja painelaakerin.




Vanhat osat vasemmalla ja uudet oikealla.


Kytkinlevy ja paineasetelma paikoillaan.


Kun vaihteiston saa paikoilleen ja muutamalla pultilla kiinni, kannattaa laittaa kytkimen työsylinteri paikoilleen ja kokeilla kytkimen toiminta. Olisi ikävää kasata auto kokonaan ilman testaamista, jos kytkin ei toimisikaan. Meidän tapauksessa kytkin toimi mainiosti, joten saatoimme alkaa kasaamaan autoa. Työn valmistuttua vielä koeajo varmistaaksemme, että kaikki toimii niinkuin pitääkin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti